HAGYOMÁNY – ÉLMÉNY – PEDAGÓGIA
Képzéseink célja, hogy olyan tudásanyagot adjunk át a pedagógus kollégáknak, melynek segítségével a néphagyományt úgy tudják közvetíteni a gyerekeknek, hogy abból a mai világban is használható tapasztalatokat, élményeket szerezzenek. Arra törekszünk, hogy a hagyományunk komplex mivoltát felhasználva minél sokoldalúbb tapasztalatszerzést tegyünk lehetővé egy-egy témaköreben: a népi játékok, mondókák,, népmesék, népdalok mellett mozgásos és vizuális tevékenységek, természetismereti és matematikai ismeretek is helyet kapnak a témák feldolgozása során. A legfontosabb emberi értékek elmélyítését drámás játékokkal segítjük.
Képzéseinkkel örömmel ellátogatunk óvodák, iskolák nevelőtestületeihez.
Árajánlat kéréshez, vagy bármi egyéb kérdéssel keressen minket email címünkön:
napraforgomulatsag@gmail.com
Komplex, élményalapú néphagyomány átadás óvodás, kisiskolás korosztálynak
Az évkör komplex, élményalapú hagyománypedagógiai feldolgozása: 30 órás interaktív képzés (akkreditáció alatt)
- Részképzés (óvodai nevelés nélküli munkanapokon): egy-egy évszak, időszak feldolgozása: 8 óra/alkalom
- Őszi jeles napok (Szent Mihálytól Szent Andrásig)
- Karácsonyi ünnepkör (Adventtől vízkeresztig)
- Farsang (Vízkereszttől húshagyó keddig)
- Tavaszi jeles napok (Naptári jeles napok, húsvét, pünkösd)
A képzést vezetik: Szabóné Kaszás Villő és Cseke-Marosi Eszter – tánc- és drámapedagógusok
(bővebb bemutatkozások itt és itt)
Ez a képzésünk a vírushelyzetre való tekintettel online formában is megvalósítható.
Jeles napok feldolgozása a komplex, élményalapú hagyománypedagógia szemléletében
Öt órás képzések keretében egy-egy jeles naphoz, időszakhoz kapcsolódó néphagyományokat dolgozzuk fel a komplex, élményalapú hagyományátadás szemléletével, elsősorban óvodásokkal és kisiskolásokkal foglalkozó pedagógusok számára. A képzés gyakorlati központú, a résztvevők megismerhetik az aktuális jeles naphoz kapcsolódó, óvodában és alsó tagozaton is használható szokásokat, népi játékokat, népdalokat, táncokat, kézműves ötleteket, és más néphagyományon alapuló tevékenységeket.
A képzés felépítése
- az adott nap/időszak a néphagyományban
- az adott naphoz/időszakhoz kapcsolódó énekes népi játékok, mondókák, dalok
- az adott naphoz/időszakhoz kapcsolódó kézműves tevékenység lehetőségek
- az adott naphoz/időszakhoz kapcsolódó természet- és környezetismereti, matematikai tevékenységötletek.
- Mozgásos tevékenységek az adott napra/időszakra
Néptánc, népi játék átadásának módszertana óvodás korosztálynak
Táncos képzéseinken olyan oktatási módszert mutatunk be, mely minden szempontból megfelel az óvodás korosztály életkori sajátosságainak, és élvezetes módon segíti mozgásfejlődésüket a népi játékokon és néptánc motívumokon keresztül. A táncos mozdulatok alapozását népi játékokkal és mondókákkal segítjük, amiket ezután könnyedén adaptálhatunk a népzenés táncfolyamatba. Olyan eszközöket adunk a pedagógusok kezébe, aminek segítségével néptáncunk alapmozdulatait be tudják építeni pedagógiai munkájukba.
Dunántúli és moldvai táncok feldolgozása: 20 órás képzés
- Részképzés (óvodai nevelés nélküli munkanapokon): egy táncanyag feldolgozása: 8 óra/alkalom
A képzést vezetik: Cseke-Marosi Eszter, Szabóné Kaszás Villő – tánc és drámapedagógusok
Népi-játék-pedagógia
A képzés témája, népi játékaink a játékpedagógia tükrében. A képzés során különböző játéktípusok szerint vesszük szemügyre népi játékkincsünket. Minden játéktípushoz összegyűjtünk egy játékcsokrot, ami alapot ad az életkornak és egyéni képességeknek megfelelő népi játékok alkalmazásához a csoportmunkában, vagy az egyéni fejlesztés során. A képzés célja, hogy a pedagógusok játékrepertoárjuk bővítésével minél több területen tudják alkalmazni a népi játékokat.
20 órás képzés
A képzést vezetik: Cseke-Marosi Eszter, Szabóné Kaszás Villő – tánc és drámapedagógusok
Ez a képzésünk a vírushelyzetre való tekintettel online formában is megvalósítható.